Aesthetics of Theory in the Modernist Era
نویسندگان
چکیده
the article provides an overview of aesthetics modernist literature. However, there are also many ideas about and psychologicalprocess There analyses through examples theory in modernistic period.
منابع مشابه
the analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films
از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...
15 صفحه اولmodernist poetics as reflected in the poetry of selected modernist poets
فن شعر (poetics) که پیش از این به معنای مطالعه ی شعر و شیوه های آن بود در قرن بیستم در مفهوم گسترده به نظریه ی ادبی و مشخصه هایی که سبب پیدایش ادبیات است، اطلاق می شود. نوگرایی (modernism) بیش از آنکه از نقطه نظر زمانی دارای اهمیت باشد، گویای زمینه های فکری و اجتماعی است که تحولاتی بنیادین را در هنر و ادبیات رقم زد. تی. اس. الیوت، تی. ئی. هولم و ازرا پاوند از مهمترین نظریه پردازان نوگرایی هستند...
15 صفحه اولModernist Yiddish Aesthetics, I. L. Peretz’s Middlebrow Yiddish Poetics,and the Place of Yehoash in Modernist and Middlebrow Literary History
Yehoash (the pen name for Solomon Bloomgarden, 1870-1927) was a revered Yiddish poet during the interwar period, the Holocaust, and the immediate aftermath of the Holocaust.1 This essay establishes a critical methodology for recovering the work of this important Jewish poet. Before Yiddish poetry became closely identified with modernism, Yehoash’s inclusive and comprehensive aesthetic received ...
متن کاملModernist Ruskin, Victorian Baudelaire: Revisioning Nineteenth-Century Aesthetics
In an influenTial 1985 essay, fRedRic Jameson aRgues ThaT The nineteenth-century poems of Charles Baudelaire foreshadow de- velopments in twentieth-century styles, anticipating not only a high modernist “dissolution of the referent” but also a postmodernist “world of the image, of textual free-play, the world of consumer so- ciety and its simulacra” (255–56). Jameson’s reading necessitate...
متن کاملWilla Cather's O Pioneers!: Violence and Modernist Aesthetics
Willa Cather's 1913 novel, O Pioneers! concludes with an unexpected moment of extreme violence as two young lovers, Emil Bergson and Marie Shabata, are murdered by Marie's husband in a mulberry orchard. Cather's novel is almost wholly devoted to the psychological interior of the protagonist, Alexandra Bergson, thereby rendering this violent interruption more dynamic as it essentially undercuts ...
متن کاملذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Indonesian Journal of Innovation Studies
سال: 2022
ISSN: ['2598-9936']
DOI: https://doi.org/10.21070/ijins.v18i.591